8.20.2014

WEDNESDAY around the WORLD: il LIDO di VENEZIA

DSC_0588foto (1)Senza titolo-5

i have been to venice many times (it’s a short road – one hour by train) and if you ask me “do you know venice?” my answer will probably be “yes”. but the truth is that there are still a lot of places in venice that i haven’t seen! the lido was one of them until last sunday! i didn’t know what to expect but i found beaches, a beautiful sea, charming bridges and hidden architectures. plus there are not so many bridges here so it’s easier to move around with a stroller!

sono stata a venezia innumerevoli volte e se mi chiedete “conosci venezia?” la risposta sarà probabilmente “ma certo!”. ma la verità è che ci sono ancora un sacco di posti di venezia che non mai visto! il lido era uno di questi fino a domenica scorsa. non sapevo bene cosa aspettarmi, ma ho trovato spiagge, un bel mare, incantevoli ponticelli e architetture nascoste. In più non ci sono molti ponti qui quindi è più facile girare con un passeggino!
Senza titolo-4
DSC_0722DSC_0614 DSC_0627

we rented a risciò and took a ride around the vaporetto stop… the famous excelsior hotel, everything is getting ready for the worldwide famous festival del cinema, hidden angles…

abbiamo noleggiato un risciò e girato nei dintorni della fermata del vaporetto… il famoso hotel excelsior, si sta cercando di preparare tutto per la mostra del cinema famosa in tutto il mondo, angoli nascosti...

Senza titolo-6DSC_0751 
next time i want to see another part of the island: malamocco and alberoni beach.

la prossima volta voglio vedere un altra parte dell’isola: malamocco e la spiaggia degli alberoni.

what about you? add a link to your post (not your home page) and share it
with COMMUNAL GLOBAL!


3 commenti:

  1. We didn't make it to Venice when we were in Italy last, but it's definitely on my list should we visit again!

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...